Amnesty International jest międzynarodową organizacją pozarządową działającą na rzecz obrony praw człowieka w oparciu o pracę i zaangażowanie wolontariuszy. 25 lat temu powstanie organizacji wspierali m.in. działacze demokratycznej opozycji, budujący w Polsce podstawy społeczeństwa obywatelskiego. Dzisiaj około 3500 aktywistów stowarzyszenia wspólnie z 7 milionami osób wspierających Amnesty International na całym świecie dobrowolnie poświęca swój czas i energię, solidaryzując się z ofiarami łamania praw człowieka. Podstawowe oręże Amnesty to działania pokojowe – kampanie informacyjne, badania i dokumentowanie przypadków naruszeń praw człowieka. W 2001 roku aktywiści z warszawskiej grupy Amnesty zapoczątkowali Maraton Pisania Listów. To ważna data w historii organizacji – projekt spotkał się z bardzo szerokim odzewem i obecnie jest to największa akcja na rzecz praw człowieka na świecie. Szacuje się, że dzięki działaniom Amnesty udało się pomóc łącznie ponad 16 600 osobom. Polska ma w tym sukcesie swój ważny udział.
Głównym
elementem obchodów 25-lecia działalności Amnesty International w Polsce będzie zainaugurowana
21 maja akcja społeczna „Wolność-Udostępnij”, przygotowana przez agencję TBWA
we współpracy z TBWA PR i MediaCom Warszawa. W ramach projektu wolontariusze z
całej Polski, media, firmy i znane osoby udostępniły Amnesty International
zasoby, którymi dysponują, aby niecodzienny przekaz związany z dzieleniem się
wolnością i solidarnością dotarł do osób, którym nie jest obojętne łamanie praw
człowieka.
Komunikacja akcji opiera się na materiałach
filmowych, w których znane osoby m.in. Monika Borzym, Grzegorz Miecugow, Jacek
Pałasiński, Józef Pinior, Grażyna Wolszczak, Aga Zaryan i zespół Dezerter opowiadają,
co dla nich oznacza wolność. Jednocześnie w mediach społecznościowych blogerzy,
muzycy, czy aktorzy m.in. Adam Balcerek, Michał Fedorowicz, Natalia Hatalska,
Karol Paciorek, Paweł Tkaczyk i zespół Illusion wesprą wolontariuszy Amnesty
identyfikując się z projektem „Wolność-Udostępnij” na swoich profilach na
Facebooku i Twitterze. Jubileuszowy komunikat Amnesty International Polska
pojawi się także w mediach, które wsparły akcję oraz w kinach. Wszystko po to,
aby zachęcić Polaków do wsparcia organizacji w walce o swobody obywatelskie i
przestrzeganie praw człowieka na świecie. Osoby zainteresowane działalnością
Amnesty przekierowane zostaną na stronę internetową, na której można przeczytać
historie aktywistów oraz osób, które dzięki zaangażowaniu Amnesty odzyskały
wolność a także dowiedzieć się, jak można wspomóc aktualne projekty.
Dzięki
ogromnemu zaangażowaniu wolontariuszy i aktywistów, Amnesty International
Polska od lat z sukcesem walczy w obronie praw człowieka. Przypadający na ten
rok jubileusz działalności organizacji będzie okazją do podsumowania
przeprowadzonych akcji i zachęcenia nowych osób do wsparcia obecnych działań
Amnesty. Cieszymy się, że możemy być częścią tego ważnego wydarzenia i że do
niekomercyjnej współpracy zachęciliśmy zarówno partnerów branżowych – TBWA PR i
MediaCom Warszawa, jak i ambasadorów projektu. Mam nadzieję, że akcja
„Wolność-Udostępnij” spotka się z dużym zainteresowaniem. Każdy, kto się do niej
przyłączy, okaże bowiem wsparcie nie tylko samej organizacji, ale przede
wszystkim osobom, na rzecz których działa – powiedziała Alena Suszycka,
Dyrektor Zarządzająca TBWA.
W ramach projektu TBWA przygotowało koncepcję
kreatywną i materiały wizerunkowe wykorzystane podczas obchodów jubileuszu
działalności Amnesty International w Polsce. TBWA PR jest odpowiedzialne za działania
media relations, w tym organizację konferencji prasowej inaugurującej projekt. Dom mediowy MediaCom Warszawa współpracował przy
opracowywaniu koncepcji, a także zaplanował media i odpowiadał za
pozyskanie powierzchni do kampanii. Wszystkie agencje połączyły
siły także w celu zaangażowania ambasadorów i partnerów projektu. TBWA, TBWA PR
i MediaCom Warszawa realizują akcję pro bono.
Kampania rocznicowa Amnesty International to wyjątkowe wydarzenie, które z
chęcią postanowiliśmy wesprzeć. Specyficzny charakter kampanii łączy ze sobą
elementy zaskoczenia z działaniami mającymi na celu zaangażowanie szerokiego
grona odbiorców do konkretnej formy aktywności, która ma bezpośrednie
przełożenie na zasięg kampanii, a tym samym wsparcie organizacji, która od 25
lat działa na rzecz ochrony praw człowieka. Przy opracowywaniu strategii
komunikacyjnej zależało nam nie tylko na zachowaniu tych elementów, ale też na
wzmocnieniu ich poprzez tradycyjne kanały komunikacji – powiedziała Agnieszka Kosik, CEO MediaCom
Warszawa.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET