NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Już ponad 100 tys. transakcji elektronicznych miesięcznie w taksówkach TAXI360

2015-10-08 14:49:25

Zgodnie z danymi Narodowego Banku Polskiego na koniec I kwartału 2015 roku w portfelach Polaków było 35,6 mln kart płatniczych, z czego 74,8% posiadało funkcję zbliżeniową.[1] Te dane plasują Polskę w czołówce krajów europejskich o największej dynamice rozwoju płatności elektronicznych. Jak wynika z badania „Korzystanie z kart płatniczych”, przeprowadzonego w 2014 roku na zlecenie Verifone, Polacy oczekują możliwości płatności kartą w coraz większej liczbie miejsc kojarzonych do niedawna przede wszystkim z gotówką. Na liście punktów, w których chcielibyśmy regulować rachunki za pomocą kart płatniczych, znalazły się także taksówki. 32% badanych odpowiedziało, że chętnie opłaciłoby należność za przejazd za pomocą karty. Wśród zalet elektronicznych płatności w taksówce respondenci wymienili wygodę, łatwość i szybkość realizacji transakcji, możliwość zapłacenia dowolnej kwoty oraz bezpieczeństwo.[2]

 

Płatności elektroniczne w taksówkach są dostępne m.in. dzięki TAXI360 - pierwszemu w Polsce kompleksowemu systemowi płatności elektronicznych dla stowarzyszeń i korporacji taxi. TAXI360 pozwala kierowcom na akceptowanie płatności wykonywanych za pomocą wszelkiego rodzaju kart oraz telefonów z funkcją NFC i mobilnych aplikacji płatniczych. Oferuje także flotowe Karty Klienta TAXI360 i elektroniczne vouchery, wykorzystywane przez firmy do opłacania przejazdów pracowników. Obecnie do TAXI360 należy ponad 5000 taksówek w całym kraju, a liczba transakcji elektronicznych przekracza 100 tys. miesięcznie. Są to zarówno płatności kartami płatniczymi, jak i flotowymi.

 

Branża taksówkowa w Polsce jest bardzo konkurencyjna. Liczbę taksówek na terenie kraju szacuje się na kilkadziesiąt tysięcy. Tylko w Warszawie działa około 10 tys. taksówek. Aby zdobyć klientów, korporacje taxi muszą wychodzić naprzeciw potrzebom pasażerów. Chcąc przekonać do swoich usług coraz bardziej wymagającego klienta, branża taksówkowa musi zwiększać wygodę pasażera i dostępność usług - także w obszarze płatności. Pasażerowie coraz chętniej wybierają płatność kartą lub aplikacją mobilną, także w przypadku przejazdów flotowych. Wraz z pojawieniem się na rynku aplikacji do zamawiania i opłacania przejazdów, branża taksówkowa stała się jeszcze bardziej konkurencyjna – powiedział Tomasz Wejcman, Country Manager Verifone w Polsce. - Terminal płatniczy zainstalowany w taksówce pozwala podnieść poziom obsługi klientów, a także dotrzeć do osób, które nie noszą przy sobie gotówki. W dobie silnej konkurencji rynkowej może być więc szansą na wyróżnienie firmy na tle konkurencji i rozwój biznesu.



[1] Źródło: NBP, Informacja o kartach płatniczych I kwartał 2015 r., http://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_01_2015.pdf

[2] Metodologia badania: Badanie omnibusowe „Badanie korzystania z kart płatniczych” zostało przeprowadzone przez PBS Sp. z o.o. na zlecenie Verifone Sp. z o.o. w dniach 8-10 sierpnia 2014 roku na reprezentatywnej grupie 1000 osób z całej Polski

 

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: