Zgodnie z danymi Narodowego Banku Polskiego na koniec I kwartału 2015 roku w portfelach Polaków było 35,6 mln kart płatniczych, z czego 74,8% posiadało funkcję zbliżeniową.[1] Te dane plasują Polskę w czołówce krajów europejskich o największej dynamice rozwoju płatności elektronicznych. Jak wynika z badania „Korzystanie z kart płatniczych”, przeprowadzonego w 2014 roku na zlecenie Verifone, Polacy oczekują możliwości płatności kartą w coraz większej liczbie miejsc kojarzonych do niedawna przede wszystkim z gotówką. Na liście punktów, w których chcielibyśmy regulować rachunki za pomocą kart płatniczych, znalazły się także taksówki. 32% badanych odpowiedziało, że chętnie opłaciłoby należność za przejazd za pomocą karty. Wśród zalet elektronicznych płatności w taksówce respondenci wymienili wygodę, łatwość i szybkość realizacji transakcji, możliwość zapłacenia dowolnej kwoty oraz bezpieczeństwo.[2]
Płatności elektroniczne w taksówkach są dostępne m.in. dzięki
TAXI360 - pierwszemu w
Polsce kompleksowemu systemowi płatności elektronicznych dla
stowarzyszeń i korporacji taxi. TAXI360 pozwala kierowcom na akceptowanie
płatności wykonywanych za pomocą wszelkiego rodzaju kart oraz telefonów z
funkcją NFC i mobilnych aplikacji płatniczych. Oferuje także flotowe Karty
Klienta TAXI360 i elektroniczne vouchery, wykorzystywane przez firmy do
opłacania przejazdów pracowników. Obecnie do TAXI360 należy ponad 5000 taksówek
w całym kraju, a liczba transakcji elektronicznych przekracza 100 tys. miesięcznie.
Są to zarówno płatności kartami płatniczymi, jak i flotowymi.
Branża taksówkowa w Polsce jest bardzo konkurencyjna. Liczbę
taksówek na terenie kraju szacuje się na kilkadziesiąt tysięcy. Tylko w
Warszawie działa około 10 tys. taksówek. Aby zdobyć klientów, korporacje taxi
muszą wychodzić naprzeciw potrzebom pasażerów. Chcąc przekonać do swoich usług
coraz bardziej wymagającego klienta, branża taksówkowa musi zwiększać wygodę
pasażera i dostępność usług - także w obszarze płatności. Pasażerowie coraz
chętniej wybierają płatność kartą lub aplikacją mobilną, także w przypadku
przejazdów flotowych. Wraz z pojawieniem się na rynku aplikacji do zamawiania i
opłacania przejazdów, branża taksówkowa stała się jeszcze bardziej
konkurencyjna – powiedział Tomasz Wejcman, Country Manager Verifone w
Polsce. - Terminal płatniczy zainstalowany w taksówce pozwala podnieść
poziom obsługi klientów, a także dotrzeć do osób, które nie noszą przy sobie
gotówki. W dobie silnej konkurencji rynkowej może być więc szansą na
wyróżnienie firmy na tle konkurencji i rozwój biznesu.
[1] Źródło: NBP, Informacja o kartach płatniczych I kwartał
2015 r., http://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_01_2015.pdf
[2] Metodologia
badania: Badanie omnibusowe „Badanie korzystania z kart płatniczych” zostało
przeprowadzone przez PBS Sp. z o.o. na zlecenie Verifone Sp. z o.o. w dniach 8-10
sierpnia 2014 roku na reprezentatywnej grupie 1000 osób z całej Polski
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET