NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Pożegnaliśmy rok 2014 w EXPO XXI Warszawa

2015-01-12 16:52:32

Mimo jeszcze niezbyt sprzyjających klimatów ekonomicznych, EXPO XXI Warszawa gościło w zeszłym roku aż 38 imprez targowych i ponad 100 innych wydarzeń specjalnych - kongresów, konferencji, eventów, prezentacji produktowych, koncertów czy nawet produkcji filmowych.

Wśród imprez targowych warto na początek wymienić wydarzenia dobrze już znane w swoim środowisku, niemalże weteranów gatunku, jak AUTOMATICON, Rema Days, Zieleń to Życie, Retail Show, Shopping Center Forum, Festiwal Marketingu, Fleet Market czy Złoto Srebro Czas. Z drugiej strony w 2014 roku pojawiło się także wielu ciekawych debiutantów w segmencie targów. Z naszych obserwacji wynika, że większość organizatorów odnotowała wzrost ilości wystawców i powierzchni ich stoisk, co świadczy o dynamicznym rozwoju przedsiębiorstw i umacniającej się gospodarce. Organizatorzy podkreślali także, że sam rynek staje się dojrzalszy, a wystawcy wybierają imprezy z większą rozwagą. W ramach znanych już  targów zauważalny był trend prezentowania swoich wyrobów i usług na stoiskach niesztampowych, ciekawych, budowanych pod indywidualne wymagania klientów. To dobry prognostyk na nowy rok, w którym spodziewana jest dużo lepsza koniunktura.

Bardzo nas cieszy także rozwój wielu nowych targów, które miały swój debiut w 2014 roku i na miejsce swojej premiery wybrały właśnie EXPO XXI Warszawa. To ważne, ponieważ świadczy o niezmiennym zaufaniu do pracy naszego obiektu, sile jego marki, dobrej reputacji i wysokiej jakości świadczonych usług. W 2014 swoją premierę miały np. targi WorldFood Warsaw. To pierwsze tego typu wydarzenie w stolicy, poświęcone całemu sektorowi spożywczemu – od produkcji, aż po wyrób końcowy i jego sprzedaż. Impreza spotkała się z bardzo dobrym odbiorem branży  – zgromadziła ponad 3 tysiące odwiedzających z 37 krajów. Na targach zjawiło się prawie 100 wystawców z 24 państw, 131 dziennikarzy i przedstawiciele międzynarodowych instytucji branżowych. Nie zabrakło też gości specjalnych – reprezentantów ambasad, m.in.: Wielkiej Brytanii, Argentyny, Kazachstanu, Peru, Chile i Tajlandii.

Inną nowością na polskim rynku były targi Mobility Reseller Days 2014. To pierwsze tego rodzaju wydarzenie branżowe, skupiające firmy oraz przedsiębiorców działających w sektorze nowych technologii z Europy Centralnej i Wschodniej. Ideą, która przyświeca Mobility Reseller Days, jest zacieśnienie relacji partnerskich i handlowych polskich oraz zagranicznych przedstawicieli branży, a także przedstawienie odpowiedniej kultury prowadzenia biznesu. Wydarzenie skupia w sobie również cele edukacyjne – zarówno dla uczestników, jak i gości targów – które dotyczą rozszerzenia wiedzy o rozwoju lokalnych kanałów sprzedaży i programach partnerskich.

Po roku przerwy do EXPO XXI powróciła branża kosmetyczna z udanym debiutem Esthetic Show. Wydarzenie skierowane były do profesjonalistów. Na targach wystawiały się 92 firmy, a odwiedziło je ponad 3 000 gości. Targom towarzyszyły także cztery konferencje, w których udział wzięło 1200 osób.

Warto wreszcie wspomnieć dwa udane debiuty targowe poświęcone branży fitness. Pierwsze wydarzenie – FIWE,  adresowane było bardziej do profesjonalistów, drugie - listopadowa impreza Fit & Sport, do szerokiej publiczności. Warto podkreślić, iż wszystkie imprezy debiutujące w EXPO XXI zapowiedziały kontynuację swoich targów, co świadczy o dobrym wyborze zarówno tematyki, jak i lokalizacji.

EXPO XXI Warszawa jest obiektem wielofunkcyjnym i jak na taki przystało, swoje wnętrza udostępnia realizatorom różnego typu imprez promocyjnych i oficjalnych spotkań, kongresów czy produkcji filmowych. W 2014 roku to właśnie EXPO XXI zostało wybrane na lokalizację kongresów dwóch wiodących partii politycznych - PIS i PO. Znana marka kosmetyczna Mary Kay u nas zorganizowała swój największy doroczny kongres dla ponad 2500 przedstawicielek z całej Europy. I to w EXPO XXI odbyły się kolejne już mistrzostwa w grach komputerowych - The Gathering Grand Prix Warsaw. Zaawansowane rozwiązania techniczne EXPO XXI znacznie ułatwiają rozegranie takiego turnieju. W 2014 roku EXPO XXI stało się także areną pokazów mody, z czego najbardziej znane to kwietniowy Warsaw Fashion Weekend oraz listopadowe obchody 5-lecia marki Bohoboco. Otrzymaliśmy także szanse realizacji w naszym obiekcie legendarnej imprezy Desperados Endless Night Party, której koncepcja zakładała niekończącą się zabawę w rytmach muzyki klubowej i elektronicznej. Zeszłoroczny cykl imprez Desperados miał swój początek w Londynie. W polskiej edycji wydarzenia udział wzięło ponad 2500 osób. Na koniec warto jeszcze wspomnieć o kolejnej już edycji kongresu i wystawy Shale Gas. Tematyka gazu łupkowego zainteresowała ponad 3 tysiące gości uczestniczących w wydarzeniu.

Miniony rok udowodnił także, że EXPO XXI Warszawa jest niezwykle popularne wśród organizatorów gal korporacyjnych. Wśród nich warta podkreślenia jest Gala Przedsiębiorstw Fair Play, organizowana przez Krajową Izbę Gospodarczą, połączona z koncertem Katarzyny Skrzyneckiej. W 2014 roku gościliśmy także studia filmowe, które postanowiły właśnie u nas ulokować plan zdjęciowe do filmu Wkręceni II i plan nowej reklamy sieci PLAY.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o naszej ostatniej inicjatywie, utrzymanej w świątecznym klimacie pełnym dobrych myśli i życzliwości – w 2014 roku EXPO XXI zostało oficjalnym partnerem mazowieckiego oddziału Szlachetnej Paczki. W weekend 13-14 grudnia gościliśmy w Hali nr 3 jeden z największych magazynów dystrybucyjnych  oraz magazyn medialny tej wspaniałej akcji charytatywnej, która angażuje setki tysięcy Polaków w świąteczną pomoc najuboższym rodzinom, dzieciom i osobom starszym w całym kraju.

W podsumowaniu roku warto podkreślić także kilka pozytywnych wydarzeń i trendów, widocznych w branży eventowej. To, co bardzo zmienia się na plus, to jej aktywizacja w przyciąganiu do stolicy coraz większej ilości ciekawych wydarzeń. Warto wspomnieć o ogromnym zaangażowaniu niedawno powstałej Warszawskiej Organizacji Turystycznej, na której wsparcie możemy liczyć przy zdobywaniu kolejnych klientów kongresowych dla stolicy. Zmienia się również bardzo nastawienie i zrozumienie władz Warszawy, które zaczynają dostrzegać olbrzymi potencjał branży spotkań, której należy pomóc, aby stolica w dłuższej perspektywie dorównała innym europejskim miastom bardzo rozpoznawalnym na mapie eventowych destynacji. Naszej uwadze nie umknęły także coraz prężniejsze działania Stowarzyszenia Branży Eventowej, które ma potencjał do zjednoczenia podmiotów branżowych, a wymaga tylko nieco poukładania i usystematyzowania pewnych działań. Mam nadzieję, iż wybór mojej osoby do władz SBE jest świadectwem pokładanego we mnie zaufania i doświadczenia, które rodzi się podczas wieloletniej pracy z organizatorami wydarzeń specjalnych.

Niezwykle trudno jest w kilku słowach opisać wszystkie ciekawe projekty, które w minionym roku miały miejsce w EXPO XXI Warszawa oraz wydarzenia, które były udziałem całej branży eventowej w Polsce. Mamy nadzieję, że ich wielość, różnorodność i pomysłowość oddaje, czym tak naprawdę jest rynek MICE. A rosnąca aktywność organizatorów spotkań i optymistyczne prognozy gospodarcze niech będą dobrą wróżbą na nowy, 2015 rok.

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: