Mimo jeszcze niezbyt sprzyjających klimatów ekonomicznych,
EXPO XXI Warszawa gościło w zeszłym roku aż 38 imprez targowych i ponad 100
innych wydarzeń specjalnych - kongresów, konferencji, eventów, prezentacji
produktowych, koncertów czy nawet produkcji filmowych.
Wśród imprez targowych warto na początek wymienić wydarzenia
dobrze już znane w swoim środowisku, niemalże weteranów gatunku, jak
AUTOMATICON, Rema Days, Zieleń to Życie, Retail Show, Shopping Center Forum,
Festiwal Marketingu, Fleet Market czy Złoto Srebro Czas. Z drugiej strony w
2014 roku pojawiło się także wielu ciekawych debiutantów w segmencie targów. Z
naszych obserwacji wynika, że większość organizatorów odnotowała wzrost ilości
wystawców i powierzchni ich stoisk, co świadczy o dynamicznym rozwoju
przedsiębiorstw i umacniającej się gospodarce. Organizatorzy podkreślali także,
że sam rynek staje się dojrzalszy, a wystawcy wybierają imprezy z większą
rozwagą. W ramach znanych już targów
zauważalny był trend prezentowania swoich wyrobów i usług na stoiskach
niesztampowych, ciekawych, budowanych pod indywidualne wymagania klientów. To
dobry prognostyk na nowy rok, w którym spodziewana jest dużo lepsza
koniunktura.
Bardzo nas cieszy także rozwój wielu nowych targów, które
miały swój debiut w 2014 roku i na miejsce swojej premiery wybrały właśnie EXPO
XXI Warszawa. To ważne, ponieważ świadczy o niezmiennym zaufaniu do pracy
naszego obiektu, sile jego marki, dobrej reputacji i wysokiej jakości
świadczonych usług. W 2014 swoją premierę miały np. targi WorldFood Warsaw. To
pierwsze tego typu wydarzenie w stolicy, poświęcone całemu sektorowi
spożywczemu – od produkcji, aż po wyrób końcowy i jego sprzedaż. Impreza
spotkała się z bardzo dobrym odbiorem branży
– zgromadziła ponad 3 tysiące odwiedzających z 37 krajów. Na targach
zjawiło się prawie 100 wystawców z 24 państw, 131 dziennikarzy i
przedstawiciele międzynarodowych instytucji branżowych. Nie zabrakło też gości
specjalnych – reprezentantów ambasad, m.in.: Wielkiej Brytanii, Argentyny,
Kazachstanu, Peru, Chile i Tajlandii.
Inną nowością na polskim rynku były targi Mobility Reseller
Days 2014. To pierwsze tego rodzaju wydarzenie branżowe, skupiające firmy oraz
przedsiębiorców działających w sektorze nowych technologii z Europy Centralnej
i Wschodniej. Ideą, która przyświeca Mobility Reseller Days, jest zacieśnienie
relacji partnerskich i handlowych polskich oraz zagranicznych przedstawicieli
branży, a także przedstawienie odpowiedniej kultury prowadzenia biznesu.
Wydarzenie skupia w sobie również cele edukacyjne – zarówno dla uczestników,
jak i gości targów – które dotyczą rozszerzenia wiedzy o rozwoju lokalnych
kanałów sprzedaży i programach partnerskich.
Po roku przerwy do EXPO XXI powróciła branża kosmetyczna z
udanym debiutem Esthetic Show. Wydarzenie skierowane były do profesjonalistów.
Na targach wystawiały się 92 firmy, a odwiedziło je ponad 3 000 gości. Targom
towarzyszyły także cztery konferencje, w których udział wzięło 1200 osób.
Warto wreszcie wspomnieć dwa udane debiuty targowe poświęcone
branży fitness. Pierwsze wydarzenie – FIWE,
adresowane było bardziej do profesjonalistów, drugie - listopadowa
impreza Fit & Sport, do szerokiej publiczności. Warto podkreślić, iż
wszystkie imprezy debiutujące w EXPO XXI zapowiedziały kontynuację swoich
targów, co świadczy o dobrym wyborze zarówno tematyki, jak i lokalizacji.
EXPO XXI Warszawa jest obiektem wielofunkcyjnym i jak na
taki przystało, swoje wnętrza udostępnia realizatorom różnego typu imprez
promocyjnych i oficjalnych spotkań, kongresów czy produkcji filmowych. W 2014
roku to właśnie EXPO XXI zostało wybrane na lokalizację kongresów dwóch
wiodących partii politycznych - PIS i PO. Znana marka kosmetyczna Mary Kay u
nas zorganizowała swój największy doroczny kongres dla ponad 2500 przedstawicielek
z całej Europy. I to w EXPO XXI odbyły się kolejne już mistrzostwa w grach
komputerowych - The Gathering Grand Prix Warsaw. Zaawansowane rozwiązania
techniczne EXPO XXI znacznie ułatwiają rozegranie takiego turnieju. W 2014 roku
EXPO XXI stało się także areną pokazów mody, z czego najbardziej znane to
kwietniowy Warsaw Fashion Weekend oraz listopadowe obchody 5-lecia marki
Bohoboco. Otrzymaliśmy także szanse realizacji w naszym obiekcie legendarnej
imprezy Desperados Endless Night Party, której koncepcja zakładała niekończącą
się zabawę w rytmach muzyki klubowej i elektronicznej. Zeszłoroczny cykl imprez
Desperados miał swój początek w Londynie. W polskiej edycji wydarzenia udział
wzięło ponad 2500 osób. Na koniec warto jeszcze wspomnieć o kolejnej już edycji
kongresu i wystawy Shale Gas. Tematyka gazu łupkowego zainteresowała ponad 3
tysiące gości uczestniczących w wydarzeniu.
Miniony rok udowodnił także, że EXPO XXI Warszawa jest
niezwykle popularne wśród organizatorów gal korporacyjnych. Wśród nich warta
podkreślenia jest Gala Przedsiębiorstw Fair Play, organizowana przez Krajową
Izbę Gospodarczą, połączona z koncertem Katarzyny Skrzyneckiej. W 2014 roku
gościliśmy także studia filmowe, które postanowiły właśnie u nas ulokować plan
zdjęciowe do filmu Wkręceni II i plan nowej reklamy sieci PLAY.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o naszej ostatniej
inicjatywie, utrzymanej w świątecznym klimacie pełnym dobrych myśli i
życzliwości – w 2014 roku EXPO XXI zostało oficjalnym partnerem mazowieckiego
oddziału Szlachetnej Paczki. W weekend 13-14 grudnia gościliśmy w Hali nr 3
jeden z największych magazynów dystrybucyjnych
oraz magazyn medialny tej wspaniałej akcji charytatywnej, która angażuje
setki tysięcy Polaków w świąteczną pomoc najuboższym rodzinom, dzieciom i
osobom starszym w całym kraju.
W podsumowaniu roku warto podkreślić także kilka pozytywnych wydarzeń i trendów, widocznych w branży eventowej. To, co bardzo zmienia się na plus, to jej aktywizacja w przyciąganiu do stolicy coraz większej ilości ciekawych wydarzeń. Warto wspomnieć o ogromnym zaangażowaniu niedawno powstałej Warszawskiej Organizacji Turystycznej, na której wsparcie możemy liczyć przy zdobywaniu kolejnych klientów kongresowych dla stolicy. Zmienia się również bardzo nastawienie i zrozumienie władz Warszawy, które zaczynają dostrzegać olbrzymi potencjał branży spotkań, której należy pomóc, aby stolica w dłuższej perspektywie dorównała innym europejskim miastom bardzo rozpoznawalnym na mapie eventowych destynacji. Naszej uwadze nie umknęły także coraz prężniejsze działania Stowarzyszenia Branży Eventowej, które ma potencjał do zjednoczenia podmiotów branżowych, a wymaga tylko nieco poukładania i usystematyzowania pewnych działań. Mam nadzieję, iż wybór mojej osoby do władz SBE jest świadectwem pokładanego we mnie zaufania i doświadczenia, które rodzi się podczas wieloletniej pracy z organizatorami wydarzeń specjalnych.
Niezwykle trudno jest w kilku słowach opisać wszystkie
ciekawe projekty, które w minionym roku miały miejsce w EXPO XXI Warszawa oraz
wydarzenia, które były udziałem całej branży eventowej w Polsce. Mamy nadzieję,
że ich wielość, różnorodność i pomysłowość oddaje, czym tak naprawdę jest rynek
MICE. A rosnąca aktywność organizatorów spotkań i optymistyczne prognozy
gospodarcze niech będą dobrą wróżbą na nowy, 2015 rok.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET